Procedura de polish auto reprezinta prelucrarea (lustruirea) lacului protector prin abraziune (slefuire). Acum, termenul „abraziune” este unul destul de brutal si poate de aici si teama posesorilor de automobile in legatura cu polishul auto. Un lucru este cert: riscuri exista! Dar pentru ca riscurile unui polish auto sunt mici atunci cand executantul stie cu adevarat ce face, vom lasa raspunsul la aceasta intrebare la sfarsitul materialului.
Aici, la inceput, iti vom vorbi despre avantajele lui. De ce? Pentru ca operatiunea de polish auto este facuta sa vina in avantajul clientului si nu altfel! Iar ca sa nu existe rezerve in privinta afirmatiei precedente, iti mai spunem un amanunt: masinile Rolls-Royce, pana sa iasa pe poarta fabricii, sunt polishate. Da! Cum ai auzit! Pentru un aspect optic desavarsit si pentru a corecta absolut orice imperfectiuni, dupa vopsire si pana sa fie predate catre client, aceste masini sunt polishate!
Sigur ca multi dintre voi nu vad sensul unei astfel de operatiuni atunci cand vorbim despre o masina noua insa sensul chiar exista. Si vom vorbi si despre acesta insa intr-un alt material. Acum vom lua in discutie operatiunea de polish auto executata pe masinile rulate si beneficiile acesteia.
Beneficii polish auto
Cu totii ne dorim ca masinile noatre sa arate extraordinar. Doar acestea sunt cumva cartile noastre de vizita, nu? Si atunci, nu este de mirare ca ne dorim ca in permanenta acestea sa arate ca si cand ar fi noi. Doar ca de la o spalare la alta, de la o luna la alta si de la un an la altul, masinile incep sa-si arate varsta.
Sigur, solutia ar putea sa vina de la atelierele de vopsitorie. Doar ca revopsirea vine cu niste costuri de cateva ori mai mari decat cele aferente unui polish auto. In plus, va marturisim ca sunt destul de putine ateliere de vopsitorie auto care livreaza calitate buna si foarte putine care livreaza calitate excelenta. Diferente de culoare, gunoaie in lac si scursuri ale acestuia, folosirea de materiale ieftine si slab calitative care fac din rezistenta lucrarii un fiasco, procese de pregatire executate necorespunzator si implicit exfolierea lacului la o distanta de doar cateva luni de la vopsire, texturi aparente pe suprafetele vopsite (deja celebra „coaja de portocala”) sau mizeria (praf de chit slefuit) care patrunde involuntar in interiorul masinii, sunt doar cateva neplaceri de care te scapi odata cu alegerea procesului de polish auto.
Iar de aici se naste si cel de-al doilea mare avantaj si anume avantajul economiei. Iar acesta nu apare doar din diferenta dintre costul unui polish auto si cel al unei revopsiri. Apare, de asemenea, si datorita faptului ca nu vei fi nevoit sa cheltui bani si pe un detailing interior pentru indepartarea prafului de chit. Iar economia nu este doar de bani ci si de timp. Pentru ca un proces de revopsire dureaza minim 5 zile (daca nu esti nevoit sa te reintorci pentru mici corectii) in vreme ce un proces de polish auto dureaza doar cateva ore. Iar pe langa cele doua economii (de bani si de timp), vei economisi si nervi iar aceasta economie este incomensurabila in opinia noastra. 🙂
Carevasazica, dupa un polish auto, vei pleca cu o masina a carui aspect este reintinerit (arata ca noua), culoarea va capata o profunzime si un luciu desavarsite iar economiile tale de nervi, bani si timp vor fi semnificative.
Iar acum sa revenim la intrebarea de pe buzele tuturor: este periculos sa polisham masina?
Dupa cum spuneam si la inceput, in functie de cunostintele polishatorului, raspunsul poate sa fie, de asemenea, pozitv sau negativ.
Ce trebuie sa stiti este ca, in procesul de polish auto, aparatul de masurat grosimea stratului de lac sau termometrul pentru masurarea temperaturii acestuia NU trebuie sa lipseasca. Cum la fel, nu trebuie sa lipseasca masini de polishat dar si paduri de diferite tipuri si dimensiuni, asa incat sa ne asiguram ca presiunea este uniforma si corect exercitata pe orice tip de suprafata.
Grosimea lacului protector variaza, in functie de producatorul auto intre 35-100 microni, cea mai uzuala fiind o valoare cuprinsa intre 45-50 microni. In functie de tipul masinii de polishat folosite (rotativa sau orbitala) dar si gradul de abrazivitate al pad-ului si pastei de polish folosite, fiecare pas de polish va indeparta o fina pelicula (0,5-3 microni) de lac de pe suprafata prelucrata. Atata timp cat prin procesul de polishare nu se indeparteaza mai mult de 19% din grosimea lacului protector aplicat in fabrica (de ex.: 50 microni x 19% = 9,5 microni), suntem in afara oricarui pericol iar procesul de polish auto a fost facut in conditii de maxima siguranta.