Salutare, prieteni si neprieteni!🙂 Pentru ca am facut cativa pasi timizi catre primavara si pentru ca odata cu asta incepem sa ne gandim si la aspectul autoturismului pentru perioada urmatoare, astazi vom discuta despre tratament ceramic auto. De ce? Pentru ca ne dorim sa va ajutam sa luati cele mai bune decizii! Mai exact, vrem ca deciziile pe care le veti lua, sa va aduca o economie de timp, bani si stres.
Ce este un tratament ceramic auto?
Haideti sa intelegem ce este un tratament ceramic auto si cand trebuie aplicat. Asadar, un tratament ceramic auto este o bariera instalata intre lacul protector si factorii de uzura (zgarieturi si microzgarieturi, raze ultraviolete care ard lacul, agenti de curatare acizi sau alcalini s.a.). Din aceste considerente, tratamentul ceramic auto este, deopotriva, si stratul de sacrificiu care in locul lacului protector preia absolut toate procesele de uzura. Fiind o solutie bogata in dioxid de siliciu (SiO2), aceasta se intareste puternic in contact cu aerul iar din acest motiv, la momentul redactarii prezentului articol, aceasta se afla in top 2 protectii de caroserie. Iar cum industria auto s-a transformat incepand cu anul 2007 intr-o piata mare de consum prin prisma andurantei scazute a materialelor folosite atat pentru interiorul masinilor cat si pentru exteriorul acestora, va spunem cu certitudine ca un tratament ceramic auto este la momentul actual un „must have”.
Iar ca sa intelegeti si mai bine ce este un tratament ceramic auto va spunem ca practic, odata ce aplicam o protectie ceramica pe masina este ca si cum am inveli intreaga caroserie intr-o folie foarte fina de sticla. Dar este evident ca nimeni nu isi doreste ca o astfel de solutie sa fie aplicata peste o caroserie zgariata! De ce? Pentru ca este cumva un nonsens sa acoperi si sa sigilezi o suprafata care, d.p.d.v. optic nu este impecabila.
Cand trebuie facut un tratament ceramic auto
Si atunci avem doua variante pe care le putem lua in calcul atunci cand am hotarat sa facem un tratament ceramic auto.
Prima ar fi cea in care masina ajunge la atelierul de detailing la foarte scurt timp dupa ce a iesit pe poarta fabricii. Iar aceasta este varianta optima, caci preventia este mai sanatoasa si mai putin costisitoare decat tratarea.
Iar cea de-a doua varianta este aceea in care masinii i se aplica un tratament cu o protectie ceramica abia dupa ce aceasta a fost trecuta printr-un proces de detailing exterior complet. Astfel, ne asiguram ca rezultatul final obtinut prin procesul de detailing exterior este conservat cu ajutorul tratamentului ceramic pentru mult mai mult timp.
Cum ne ajuta sa economisim timp, bani si stres?
Acum… va spuneam la inceputul articolului ca ne dorim sa va ajutam sa luati decizii care sa va economiseasca timp, bani si stres. Si probabil acum va intrebati cum poate un tratament ceramic auto sa faca toate astea. Ei bine, logica este urmatoarea:
Pe o masina astfel protejata, contaminantii adera mai greu. Iar asta inseamna ca vizitele la spalatorie se raresc intr-un anumit procent. Daca adera mai greu, inseamna ca se si desprind mai repede iar asta se traduce prin scurtarea semnificativa de timp a fiecarui proces de spalare si uscare. Din vizitele la spalatorie facute mai rar impreuna cu inlesnirea procesului de spalare si uscare, rezulta o agresare diminuata a caroseriei si un risc de degradare mai scazut. Iar cata vreme acest proces de imbatranire are un ritm mai lent, si vizita la vopsitorie este impinsa mai mult inspre viitor (si daca vrei sa stii de ce este acesta un lucru bun, citeste articolul despre polish-ul auto pe care il gasesti aici).