Pregatirea suprafetei pentru aplicarea de tratament hidrofob
Ca de fiecare data, inaintea aplicarii oricarui tip de protectie, trebuie sa ne asiguram ca aceasta se va aplica direct pe suprafata pe care urmarim sa o tratam. Deci, curatarea, decontaminarea si degresarea sunt proceduri care obligatoriu trebuie sa preceada aplicarea oricarui tratament hidrofob.
Desi suprafata pe care o tratam in acest video este cu mult mai dura decat poate orice suprafata intalnita pe un autoturism de serie, am ales totusi sa lucram cu acelasi tip de aplicator ca si la protectia ceramica. Mai exact, un aplicator care sa inglobeze in punctul de contact cu suprafata un strat fin de burete care sa preia eventualele presiuni care se pot naste daca totusi pe suprafata mai exista corpuri abrazive depuse ulterior. Mai mult decat atat, acest burete va lua forma suprafetei in situatia in care pe intinderea ei exista concavitati sau convexitati, asigurand in acest fel o aplicare uniforma pe toata suprafata.
Aplicarea
Asadar: se agita bine solutia pe care urmeaza sa o aplicam exact asa cum ati vazut la colegul nostru ceva mai devreme.
Odata mixata solutia, incarcam aplicatorul cu produs conform specificatiilor tehnice. Ca reper, daca aplicatorul nu distribuie uniform produsul in urma petrecerii peste element, atunci acesta nu este incarcat suficient cu produs.
Dupa incarcarea aplicatorului, cu ajutorul lui, intindem solutia pe elementul pe care dorim sa-l tratam, folosind miscari liniare atat orizontale cat si verticale, in mod succesiv, asigurand o acoperire completa si uniforma a produsului pe suprafata. In situatia in care suprafata vitrata pe care dorim sa o tratam este de dimensiuni crescute, precum cea din imagine (parbrizul), acoperirea se poate face pe portiuni. In acest caz, urmarim ca aplicarea solutiei pe cea de-a doua portiune sa se faca nu pana ci peste punctul de intalnire cu solutia aplicata pe prima portiune.
De retinut este ca pe elementele expuse unei forte de frecare excesive ca de exemplu parbrizul si luneta, acolo unde este cazul, solutia trebuie aplicata in mai multe straturi (prin reluarea procedurii in mod succesiv). Aceasta pentru a ne asigura ca si tratamentul acestor suprafete are o durabilitate crescuta.
Dupa aplicare, se lasa solutia sa actioneze conform indicatiilor producatorului.
Stergerea
Dupa pauza de asteptare, tratamentul hidrofob este gata iar tot ceea ce mai avem de facut este sa indepartam reziduurile rezultate din surplusul de solutie folosita. De la un producator la altul, aceste reziduuri se indeparteaza fie cu solutii speciale puse la dispozitie de catre acel producator, fie cu solutii clasice de curatare a geamurilor. Pentru ca si tratamentul hidrofob are la baza constructiei nanotehnologia, reziduurile ramase pot ajunge pana la cele mai mici dimensiuni. Din acest motiv, noi am ales sa le curatam in 2 pasi, cu 2 lavete diferite. Prima, cu o structura poroasa si din bumbac 100% ne ajuta sa indepartam 80-95% din reziduuri, iar cea de-a doua laveta, cea cu microfibre scurte, ne ajuta sa indepartam toate celelalte resturi de reziduuri.
La finalul procesului inspectam cu atentie elementul tratat intr-o sursa puternica de lumina, pentru a ne asigura ca absolut tot surplusul de solutie a fost indepartat. Daca inspectia arata imperfectiuni, acestea se corecteaza iar la final, daca nu exista contraindicatii din partea producatorului, autoturismul este gata de exploatare.
Apasă pe butonul de mai jos pentru a vedea prețurile pentru aplicarea de tratament hidrofob